فیلم آموزشی Dreamweaver به دو زبان انگلیسی و فارسی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

 

 

 

 

با سلام...

دریم‌ ویور (به انگلیسی: Dreamweaver) (به معنی رویاباف یا خیال‌پرداز) یک نرم‌افزار طراحی وب است که توسط شرکت ادوبی تولید می‌شود. آخرین نسخهٔ این نرم‌افزار تا امروز نسخهٔ CS5 آن است. شرکت ماکرومدیا در سال ۲۰۰۸ توسط شرکت ادوبی خریداری شد، و بر همین اساس، این نرم‌افزار نیز اکنون از تولیدات ادوبی به شمار می‌رود. این نرم‌افزار توانست نرم‌افزار فرانت پیج را که محصول مایکروسافت بود در بازار رقابت شکست دهد و بازار نرم‌افزارهای طراحی وب را بسوی خود متمرکز نماید. دریم ویور امکان ویرایش صفحات html , asp , php , aspx , css , js , jsp, cf را داراست و ویرایش این صفحات را با شناخت کلمات کلیدی این زبان‌ها در یک ادیتور مجتمع آسان می‌کند. هم اکنون افزونه‌های بسیاری نیز برای این نرم‌افزار نوشته شده‌است که با نصب آن‌ها بر روی دریم ویور، قدرت این نرم‌افزار دو چندان می‌شود. تا نسخهٔ هشت این نرم‌افزار به وسیلهٔ شرکت ماکرومدیا تولید می‌شد و پس از آن به وسیلهٔ شرکت ادوبی خریداری شد.

 

 

 

 

 

 

 



فیلم آموزشی delphi به زبان فارسی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

 

 

 

با سلام...

 

نرم افزار فتوشاپ چیست؟

 

نرم افزار فتوشاپ از دسته نرم افزارهایImaqe Editor می باشد به این معنا كه به كمك این نرم افزار می توان بر روی تصاویر ویرایش نمود و حتی تصاویری در درون این نرم افزار خلق نمود این نرم افزار كه توسط شركتAdobe ساخته شده است به كمك چند نرم افزار دیگر كه تحت همین نرم افزار كار می كنند می توانند برروی فیلم ها نیز ویرایش های را داشته باشند ولی اصل حوزه فعالیت فتوشاپ برروی تصاویر می باشد ما دراین آموزش ها قصد كردیم كه این آموزش ها را در دو سطح مبتدی برای دوستانی كه تا به حال با نرم افزار آشنایی نداشته اند و پیشرفته برای دوستانی كه با نرم افزار كاركرده ولی كامل با آن آشنا نیستن را ارائه نماییم امید است كه بعد از این آموزش ها شما را جزء آن دسته از كاربران حرفه ای این نرم افزار ببینیم و همچنین ما هم به هدف خود كه ترویج علم و مخصوصا علوم كامپیوتر می باشد رسیده باشیم.

 

 

مراجعه به ادامه مطلب .....

 

 

 

 

 

 

 

 



فیلم آموزشی maya به زبان فارسی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

 

 



فیلم آموزشی 3dma به زبان فارسی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

 

 

 

باسلام...

 تری‌دی‌اس‌مکس (به انگلیسی: ۳ds Max)‏ بسته‌ای نرم‌افزاری با قابلیت ساخت مدلهای سه بعدی، متحرکسازی و رندر می‌باشد. این نرم‌افزار یکی از قدرتمند ترین برنامه‌های طراحی مدلهای سه بعدی انیمیشن سازی و رندرینگ در عرصه گرافیک کامپیوتری(به انگلیسی: CG)‏هست سالهاست که توسط کمپانی‌های میانجی متفاوت نظیر Yost، Kinetix و Discreet توسعه یافته و عاقبت دوباره به وسیله توسعه دهنده اصلی خود یعنی Autodesk خریداری شد. امکانات بسبار گسترده و کارایی به نسبت آسان و همچنین ساز گاری با pluginهای third-party متعدد از مزایای این نرم‌افزار قوی هست. به طور گسترده‌ای در معماری ساختمان، طراحی صنعتی، ساخت بازی‌های کامپیوتری و پیش پردازش جلوه‌های ویژه استفاده می‌شود و بزرگترین قابلیتش امکانات خوب مدل سازی است. این نرم‌افزار همچنین دارای سیستم آنالیز نور indirect illumination & radiosity سیستم ذره particle system بسیار قدرتمنده که محیطی مناسب برای شبیه سازی تصاویر و صحنه‌های واقعی برای کاربر ایجاد می‌کند. زبان برنامه نویسی (به انگلیسی: scripting)‏این نرم افزاره که MAXscript نام داره و قابلیت‌های برنامه رو دوچندان می‌کند.

 

 

مراجعه ادامه مطلب...

 

 

 



فیلم آموزش فارسی مجموعه ی Office
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

 

 

 

 

 

با سلام ...

مایکروسافت آفیس یک مجموعه اداری شامل نرم‌افزارهای یکپارچه با هم، سرورها و سرویس‌ها است که برای سیستم‌عامل‌های مایکروسافت ویندوز و مک اواس ده ساخته شده است. مایکروسافت آفیس در سال ۱۹۸۹ برای سیستم‌عامل مک اواس اکس معرفی شد و در سال بعد یعنی ۱۹۹۰ نسخه تحت ویندوز آن نیز به بازار آمد. اولین نسخه از مجموعه مایکروسافت آفیس شامل برنامه‌های مایکروسافت ورد، مایکروسافت اکسل و مایکروسافت پاورپوینت بود. همچنین برنامه‌های مایکروسافت اکسس و اسکجول پلاس در نگارش حرفه‌ای این نسخه وجود داشت.

آخرین نسخه مایکروسافت آفیس، آفیس ۲۰۱۰ نام دارد که در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۱۰ برای مایکروسافت ویندوز منتشر شد و آخرین نسخه تحت سیستم‌عامل مک اواس اکس نیز آفیس ۲۰۰۸ نام گرفته است که در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۰۸ منتشر شده است. آفیس ۲۰۰۷/آفیس ۲۰۰۸ در بردارندهٔ رابط کاربری جدیدی است و از فرمت های جدید موسوم به Office Open XML با فرمت های docx، xlsx، pptx سود میبرد. ضمن اینکه مایکروسافت قابلیت جدید، رایگان و افزودنی با نام بستهٔ هماهنگ سازی مایکروسافت آفیس (به انگلیسی: Microsoft Office Compatibility Pack) ایجاد کرده است تا کاربران بتوانند سند های آفیس ۲۰۰۳-۲۰۰۰ برای ویندوز و آفیس ۲۰۰۴ برای مک را تحت فرمت های جدید در مایکروسافت آفیس ۲۰۰۷ باز، ویرایش و ذخیره کنند.

طبق تحقیقات کمپانی Forrester Research تا تاریخ ژوئن ۲۰۰۹ بعضی از نسخه‌های مایکروسافت آفیس در ۸۰ درصد موارد تجاری و اداری استفاده شده‌است و ۶۴ درصد این موارد از آفیس ۲۰۰۷ استفاده کرده‌اند.

 

 

مراجعه به ادامه مطلب ...

 

 

 



فیلم آموزشی زبان برنامه نویسی ++C و C به زبان فارسی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

 

 

 

 

با سلام...

زبان برنامه‌نویسی ++C (بخوانید سی پلاس‌پلاس) یک زبان برنامه‌نویسی رایانه‌ای همه‌منظوره، شیءگرا، سطح بالا و چندرگه (که از برنامه‌نویسی رویه‌ای، تجرید داده‌ها و برنامه‌نویسی شیءگرا پشتیبانی می‌کند)، عمومی و با قابلیت‌های سطح بالا و سطح پایین می‌باشد. این زبان دارای قابلیت‌های انواع داده ایستا، نوشتار آزاد، چندمدلی، معمولاً زبان ترجمه شده با پشتیبانی از برنامه‌نویسی ساخت‌یافته، برنامه‌نویسی شیءگرا، برنامه‌نویسی جنریک است. ++C به همراه جد خود C از پرطرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی تجاری هستند.

زبان ++c یک زبان سطح میانی در نظر گرفته می‌شود. این زبان دارای قابلیت زبان‌های سطح بالا و پایین به‌صورت هم‌زمان است.

زبان ++C توسط بی‌یارنه استراس‌تروپ دانمارکی در سال ۱۹۷۹ در آزمایشگاه‌های بل (Bell Labs)، برای بهبود زبان سی و بر مبنای آن ساخته شد و آن را "C با کلاس" (C With Classes) نام‌گذاری نمودند. در سال ۱۹۸۳ به ++c تغییر نام داد. توسعه با اضافه نمودن کلاس‌ها و ویژگی‌های دیگری مانند توابع مجازی، سربارگزاری عملگرها، وراثت چندگانه، قالب توابع، و پردازش استثنا انجام شد. این زبان برنامه‌نویسی در سال ۱۹۹۸ تحت نام ISO/IEC ۱۴۸۸۲:۱۹۹۸ استاندارد شد. نسخهٔ فعلی استاندارد این زبان ISO/IEC ۱۴۸۸۲:۲۰۱۱ است.

 

 

مراجعه به ادامه مطلب ...

 

 

 



آموزش کتاب لینوکس
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

 

 

 

 سلام ...

 

لينوكس سيستم عامل متن باز

 

 

     همان طور كه ميدانيد "لينوكس" نام يك سيستم عاملي است كه به تازگي حرف هاي زيادي در مورد آن به گوش مي رسد و بسيار مورد توجه كاربران رايانه  قرار گرفته است. براي آشنايي بيشتر خوانندگان آموزش کتاب لينوكس رادر زير قراردادیم . و در ادامه به بررسي توزيع هاي مختلف آن مي پردازيم به اميد آنكه شما با خواندن آن يكي از طرفداران اين سيستم عامل شويد.

 

 

 

 مراجعه به ادامه مطلب ...

 

 

 

 



آموزش کتاب 3dmax
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

 

 

   سلام ...

 

آموزش 3ِِDMAXیکی از معروف ترین نرم افزارهای طراحی به صورت گام به گام وکاملا تصویری برای مشتاقان وعلاقمندان به طراحی های حرفه ای آماده برای دانلود است.

 



آموزش تصویری کتاب متلب
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

 

 

 

 

سلام ...

 

 

مقدمه اي بر متلب MATLAB

متلب نام يكي از نرم‌افزارهاي رايانه‌اي براي انجام محاسبات رياضي است. واژه متلب هم به معني محيط محاسبات رقمي و هم به معني خود زبان برنامه‌نويسي مربوطه است از تركيب دو واژهٔ MATrix و LABratuary ايجاد شده است. اين نام حاكي از رويكرد ماتريس محور برنامه است، كه در آن حتي اعداد عادي هم به عنوان ماتريس در نظر گرفته مي‌شوند.

 

با نرم‌افزار متلب مي‌توان ماتريس‌ها را به راحتي تغيير داد، توابع يا داده‌ها را ترسيم كرد، الگوريتم‌ها را اجرا كرد و همچنين صفحات رابط ميان كاربر و رايانه ايجاد كرد.

 

متلب كه از محصولات شركت مث‌وركس (The MathWorks) است، براي گروه‌هاي مختلف مهندسان رشته‌هاي مختلف از جمله مهندسي برق، مكانيك، كامپيوتر و ... كاربرد بسياري دارد
 
 
قدرت متلب
 

 برنامه‌هاي متلب همگي متن‌باز هستند و در واقع متلب مفسر است نه كامپايلر. قدرت متلب از انعطاف‌پذيري آن و راحت بودن كار با آن ناشي مي‌شود، همچنين شركت سازنده و گروه‌هاي مختلف، از جمله دانشگاه‌هاي سرتاسر جهان و برخي شركتهاي مهندسي هر ساله جعبه‌ابزارهاي خاص-كاربردي به آن مي‌افزايند كه باعث افزايش كاراي و محبوبيت آن شده است. فهرستي از اين جعبه‌ابزارها در زير آمده است:

 

  • جعبه‌ابزار مخابرات متلب
     
  • جعبه‌ابزار كنترل متلب
     
  • جعبه‌ابزار فازي متلب
     
  • جعبه‌ابزار محاسبات متلب
     
  • جعبه‌ابزار سيمولينك متلب
     
  • جعبه‌ابزار تخمين متلب
     
  • جعبه‌ابزار آمار متلب
     
  • جعبه‌ابزار جمع‌آوري دادهٔ متلب
     
  • جعبه‌ابزار شبكه عصبي متلب
     
  • جعبه‌ابزار پردازش تصوير متلب
     
  • جعبه‌ابزار پردازش صوت متلب
     
  • جعبه‌ابزار احتمالات متلب
     
  • جعبه‌ابزار كارگاه بلادرنگ متلب


آموزش کتاب زبان java script
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

 

 

 

  سلام ...

 

مفهوم JavaScript

 

 

 

قابليت JavaScript

 به وسيله جاوا اسکريپت ميتوان قابليتهاي بيشماري از قبيل ايجاد ارتباط بين کاربر و سايت به صفحه Web اضافه نمود. مثلا سايتهايي را مشاهده نموديد که با قرار گرفتن نشانگر موس بر روي دکمه مورد نظر بصورتي متفاوت (برجسته، تغيير محتويات درون دکمه) نمايش داده ميشود، اين عمل توسط JavaScript انجام شده و به اين تکنيک rollover گفته ميشود.

به وسيله rollover ميتوان حالتي ايجاد نمود تا اطلاعات وارد شده توسط کاربر درون فرمها بطور صحيح باشند و در نتيجه در زمان و هزينه مربوط بتوان صرفه جويي نمود. ميتوان محاسبات لازم و مورد نياز عددي را بدين وسيله در دستگاه کاربر و بدون نياز به هيچ گونه فرايندي در serverها انجام داد تفاوت بين برنامهاي server-side و client-side بدين گونه است که در برنامه server-side برنامه توسط CGI در خود serverها اجرا ميشود مانند: برنامه ASP ولي در برنامه هاي client-side برنامه در دستگاه کاربر اجرا خواهد شد.

از ديگر فرمت ها و قابليتهاي JavaScript ميتوان، صفحات HTML را بر اساس عمل کارير نمايش داد. فرض کنيد که يک سايت آژانس مسافرتي را باز کرده و مقصد خود را هاوايي انتخاب کنيد، بوسيله اسکريپت ميتوان آخرين اطلاعات مسافرتي مورد نياز براي هاوايي را در صفحه اي جديد مشاهده نماييد.

به وسيله اين برنامه ميتوان بر browser کنترل انجام داد و پنجره هاي جديدي را باز نمود، جعبه هاي پيغام را به کاربر اعلام نمود و بر روي قسمت status bar پنجره browser پيغام مخصوصي را نمايش داد.

همچنين بخاطر وجود قابليتهاي ويژه اي که در اين نوع برنامه نويسي وجود دارد ميتوان ساعت، تقويم و هر برنامه زماني ديگري نيز تهيه کرد.

 

مراجعه به ادامه مطلب ...

 

 

JavaScript دقيقا يک زبان برنامه نويسي ميباشد که به وسيله آن ميتوان بين کاربر و سايت ارتباط برقرار نمود. توجه داشته باشيد که استفاده از JavaScript در صفحات Web نيازي به نوشتن اسکريپتها نداشته و ميتوانيد اسکريپتهاي موجود در شبکه اينترنت را کپي و در مکان مورد نظر با ايجاد تغييرات مورد نياز استفاده کنيد، اما در صورتيکه يک برنامه نويس باشيد با استفاده از اين سايت خواهيد توانست اسکريپتهاي مورد نظرتان را بنويسيد.



کتاب آموزش زبان ASP.NET
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

 

 

 

 

 

سلام بر شما ...

 

● آشنائی با ASP.NET
وب یکی از مهمترین و در عین حال جوان ترین سرویس های اینترنت است که در مدت زمانی کوتاه توانسته است در کانون توجه تمامی استفاده کنندگان اینترنت قرار بگیرد و منشاء تحولات عمده ای در حیات بشریت باشد. در گذشته از وب صرفا" به منظور عرضه اطلاعات استفاده می گردید و کاربران از آن به عنوان یک کنابخانه الکترونیکی بزرگ و در جهت یافتن اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می کردند. وضعیت فعلی وب نسبت به گذشته دستخوش تحولات فراوانی شده است و هم اینک از آن به عنوان بستر ارتباطات ، مبادله اطلاعات ، عملیات تراکنشی نظیر فعالیت های تجاری ، اجتماعی ، سیاسی ، آموزشی و فرهنگی استفاده می گردد .
نرم افزار و دنیای برنامه نویسی یکی ازعرصه هائی است که بدون شک بیشترین تاثیر را از اینترنت پذیرا بوده است ( پرداختن به مقوله تاثیر اینترنت بر دنیای برنامه نویسی و یا تاثیر نرم افزار بر اینترنت خارج از حوصله این مقاله است ). شرکت های عظیم نرم افزاری با لحاط نمودن جایگاه برجسته اینترنت ، اقدام به ارائه تکنولوژی ها و معماری های متفاوتی در جهت طراحی و پیاده سازی برنامه های کامپیوتری با بهره گیری از زیرساخت اینترنت نموده اند .
 

مراجعه به ادامه مطلب ...